BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 7, 2010

Muhasabah Hatiku

Aku benci bila hati terdetik melakukan kejahatan. Sebab aku tahu:

Hati yang cinta maksiat mengerahkan seluruh anggota menuju jalan maksiat.

Akal akan merancang dan mengatur strategi untuk memenuhi tuntutan hati yang jahat tadi.

Mata pula mengawasi kehendak hati terlaksana.

Bila anggota lain mengambil peranan, maka tercetuslah kejahatan di tgh kehidupan.

Menanglah nafsu tewaslah akal. Tapi...

Apakah hati bahagia selepas itu?? Tidak!! Bahkan deritanya bertambah berganda-ganda.

Titik noda makin membesar mengambil tempat di ruang hati.

Ia bagai dedalu di atas pohon, menumpang tapi menyeksakan.



.....Sudah sampai masanya aku buat perubahan, tentukan jalan hidupku..

Jika hendak ke neraka sila, tiada halangan apa-apa, ikutlah nafsu buasku.

Langgar sahaja, apa peduli, peluang hanya sekali.

Kalau ingin ke syurga bersiaplah, aku pasti diuji.

Syurga yang indah dan cantik itu mahal harganya.

Perlu aku bayar dengan darah dan air mata.

Jiwaku itulah tebusan membeli syurga.


"Ya Allah, pimpinlah aku. Kuatkanlah aku menuju jalanmu. Amin ya Rabbal Alamin.."








dari mesej FB : Berusrah Bersama..

0 comments: